Napsali o nás

CNN Prima News

15. září 2020

Michal Mička v Interview na CNN Prima News

Michal Mička promluvil o kampani Plaťte, jak se cítíte značky Pietro Filipi, o přístupu ke slevovým akcím, o budoucnosti módního trhu.

Forbes

10. září 2020

Jak se cítíte, tolik platíte. Pietro Filipi přichází s novým modelem nakupování

„Dělat krásné kampaně už nestačí,“ říká Michal Mička, investor a majitel české značky Pietro Filipi. Nedávno firma vzbudila rozruch tím, že v rámci udržitelnosti oznámila konec slevových akcí ve svých obchodech. Teď přichází s úplně novým nákupním modelem – za módní kousky zaplatíte prostě tolik, na kolik se zrovna cítíte.

Harper's Bazaar

4. září 2020

Monika Drápalová a Filip Hieke: Pietro Filipi představuje ženskost, svůdnost, originalitu

Již dnes večer se zahájí pražský týden módy slavnostní opening party, kterou vám společně s celým programem Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku zdokumentujeme zde a na Instagramu @harpersbazaarcz. Mezi představujícími bude také značka Pietro Filipi, kterou v tomto rozhovoru zastupují návrháři Monika Drápalová a Filip Hieke. Co od nadcházející kolekce můžeme očekávat, jak je poznamenaly události tohoto roku, co přejí budoucnosti módního průmyslu a MBPFW?

Forbes

5. srpna 2020

Z tradiční značky cool brand pro mileniály. Česká Kara otevřela zážitkový butik

Kožené kabáty a bundy ve stylu 90. let jsou na sociálních sítích velkým hitem mezi módemany z celého světa. Právě z této nostalgické vlny může momentálně těžit značka Kara, jejímž novým kreativním ředitelem je šestadvacetiletý designér Jan Černý.

Harper's Bazaar

13. srpna 2020

Chci vytvořit základ šatníku v kůži, říká návrhář Jan Černý

Už loni v říjnu se stal kreativním ředitelem české značky Kara. Má teď mnohem víc práce, ale právě to ho prý žene dopředu. Jaké jsou jeho vize?

Forbes

24. července 2020

Konec slev a uvědomělí zákazníci. Majitel Pietro Filipi Michal Mička chce prodávat módu udržitelněji

Majitel českých značek Pietro Filipi a Kara Michal Mička vidí budoucnost retailu především v udržitelnosti. Proto se rozhodl, že končí s veškerými slevami.

Hospodářské noviny

22. července 2020

Pietro Filipi končí se slevami. Značka následuje změny v průmyslu, které přišly s virem

V obchodech značky Pietro Filipi už zákazníci nenarazí na přeškrtnuté cenovky na cedulkách u oblečení. Značka, kterou vlastní investor Michal Mička, se rozhodla, že ukončí prodej ve slevách. „Nechceme podporovat nastavení ohledně slevové politiky, tedy před uvedením do prodeje nacenit produkt vysoko a to, co se neprodá, pak na konci sezony prodávat se slevou několik desítek procent,“ říká k razantnímu kroku Mička. Značka tak jde proti trendu, který teď mezi některými módními firmami panuje − tedy vyprodat sklady po pandemii koronaviru i za cenu velkých slev, aby byly peníze na podzimní zboží.

Forbes

8. června 2020

Šaty a k nim sneakers boty. Česká značka Pietro Filipi se nově objevila na Footshopu

Česká módní značka Pietro Filipi, patřící podnikateli Michalu Mičkovi, se v reakci na krizi chce více soustředit na online a zároveň oslovit mladší zákazníky. I proto se nově dohodla na spolupráci s českým e-shopem Footshop podnikatele Petera Hajdučka.

Czechcrunch

3. června 2020

Jak se na dálku řeší investice do startupů nebo filmové efekty? Podívejte se na konferenci CzechCrunch Onlajn

Na druhém vydání naší konference CzechCrunch Onlajn jsme stejně jako na té první diskutovali změny, které společnost čekají v souvislosti s koronavirovou pandemií. Tentokrát jsme se ale posunuli o pár týdnů dál. Devět hostů sdílelo své zkušenosti z posledních měsíců včetně predikcí o tom, jaký směrem se ubere pracovní kultura, byznys na dálku a jak řeší produktivitu, i když musí dělat z domova.

Michala Mičku můžete sledovat od 1:00:00.

info.cz

25. května 2020

Sleva je přiznání chyby. Krize už byla potřeba, měli jsme se moc dobře, říká Mička

Krize byla potřeba, měli jsme se příliš dobře, domnívá se investor a majitel skupiny C2H Michal Mička, který vlastní mimo jiné oděvní značky Pietro Filipi a Kara. V novém díle pořadu Kapitola zmiňuje i to, že nadále nechce jít cestou slev. „Slevu vnímám jako přiznání chyby. Chceme spíše vymýšlet, co a jak komunikovat, aby to zákazník koupil za plnou cenu. Nechceme z lidí dělat hlupáky,“ říká Mička. Jak se jeho společnosti popasovaly s koronavirovou krizí? Kde vidí příležitosti? A jak hodnotí vládní záchranná opatření pro podnikatele? Podívejte se na celý rozhovor v úvodu článku.

Hospodářské noviny

25. května 2020

Podle ekonomů by vláda mohla dávat do ekonomiky více prostředků. Stát není stroj na peníze, oponuje Havlíček

Pomoc firmám od státu v době pandemie je pomalá a nedostatečná, přítěží je byrokracie a dlouhé lhůty pro vyřízení žádostí o pomoc. Čeští podnikatelé nyní více než kdy jindy kritizují vládu za to, jak se v krizi stará o firmy a živnostníky.

Hospodářské noviny

6. května 2020

Peníze na nájem přijdou firmám v červnu. Předtím si ale musí vyjednat slevu

Firmám, kterým zkomplikovala podnikání koronavirová krize a s ní spojená vládní omezení, začne stát posílat příspěvek na nájemné už v červnu. Vláda se dohodla, že za podnikatele uhradí polovinu nájmu za duben, květen a červen.

Forbes

23. dubna 2020

Pietro Filipi se krizi navzdory chystá do zahraničí a zajímá se o konkurenční značku Blažek

Krize v retailu, který sčítá škody kvůli uzavřeným prodejnám, by mohla mít překvapivé vyústění – podle informací Forbesu se investor Michal Mička, kterému patří mimo jiné módní značka Pietro Filipi, aktivně zajímá o svoji největší tuzemskou konkurenci, výrobce pánské módy Blažek.

Česká televize

21. dubna 2020

Uvolňování omezení kvůli koronaviru

Hosté: Karolina Šustrová, ředitelka pro Česko a Slovensko, Unibail-Rodamco-Westfield Zdeněk Hřib (Piráti), primátor hl. m. Prahy Michal Mička, majitel značek Pietro Filipi a Kara

Michala Mičku můžete sledovat od 16:10

Hospodářské noviny

15. dubna 2020

Část nájmů by mohl hradit stát, navrhuje majitel Pietro Filipi. Odklad plateb podle něj problém nevyřeší

Debata, jak pomoci firmám, které mají kvůli vládním opatřením proti šíření koronaviru problémy platit nájmy, nekončí ani poté, co sněmovna minulý týden schválila vládní návrh na jejich několikaměsíční odklad. S tím měli už před hlasováním problém majitelé nemovitostí. Chtěli, aby řešení zůstalo na dohodě mezi nimi a provozovateli podniků.

ČTK

9. dubna 2020

Opatření na odklad nájmu je podle Prouzy nepřijatelné a rizikové

Opatření na odklad nájmů na pomoc podnikatelům, kteří kvůli vládním opatřením museli zavřít provozy, považuje prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza za nepřijatelné a velmi rizikové řešení. Náklady by se podle něj měly rozdělit mezi majitele, nájemce, pomoci by měl také stát. Prouza to řekl na dnešní společné tiskové konferenci Hospodářské komory, Svazu obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací ČR.

iDNES.cz

6. dubna 2020

Odklad nájmu není řešení, říká majitel módních značek Pietro Filipi a Kara

Podnikatel Michal Mička chtěl ještě před nedávnem s českými módními řetězci Pietro Filipi a Kara expandovat do zahraničí. Nyní je jeho cílem boj o přežití těchto dvou značek. Kvůli koronavirové pandemii jsou všechny kamenné pobočky zavřené, tržby z online prodeje nemají šanci pokrýt náklady a pomoc státu se podle Mičky mine účinkem.

lidovky.cz

27. března 2020

Roušky místo nových kolekcí. Pietro Fillipi šije pět tisíc ústenek denně pro domovy důchodců

K nedostatku roušek v Česku se postavila čelem i česká oděvní společnost Pietro Filipi. Místo nového oblečení šije roušky. A to ve velkém. Od pondělí se připojily další její výroby v České a Slovenské republice a produkce tak stoupla na pět tisíc roušek denně.

novinky.cz

20. března 2020

Místo kolekcí šijí roušky. Čeští návrháři jdou do boje proti koronaviru

Březen měl patřit tradičnímu pražskému týdnu módy. Letos poprvé se ale organizátoři rozhodli na popud vládního nařízení akci zrušit. Móda jde zkrátka stranou a místo probírání současných trendů řešíme, kde sehnat roušky. S jejich šitím se rozhodli pomoci i čeští návrháři a značky.

Mediaguru

13. března 2020

Tváří Pietro Filipi se stává Karel Dobrý i se synem

Tvářemi kolekce jaro/léto 2020 české módní značky Pietro Filipi se stal herec Karel Dobrý se synem Cyrilem a Tereza Srbová.

Forbes

5. března 2020

Nejmladší kreativní ředitel českého módního byznysu. Jan Černý oživí tradiční značku Kara

Kara je jedním z mála poválečných podniků, které přežily 90. léta. Tradiční značka kožené a kožešinové módy a doplňků teď dostává nový vítr do plachet. Do 20. let 21. století vstupuje s novým kreativním ředitelem, teprve šestadvacetiletým designérem a letošním členem výběru 30 pod 30 Janem Černým.

Mediář

4. března 2020

Kreativním ředitelem oděvní značky Kara je Jan Černý, uvedl logo od Najbrta

Prvním krokem Jana Černého je rebranding a představení nového loga od Studia Najbrt.

Czechcrunch

14. listopadu 2019

Ve 30 letech ještě nechtěl do důchodu a teď Michal Mička hlásí: S Pietro Filipi a Karou chceme uspět ve světě

Je mu sice teprve dvaatřicet, ale když se spolu potkáváme v jeho novém karlínském sídle, kde po zdech visí obrazy od českých umělců, dostaneme se i k důchodu. Kdyby totiž Michal Mička chtěl, mohl i následující roky „jen“ investovat, ať už do startupů nebo nemovitostí, a ke slušnému živobytí by mu to stačilo. Jak ovšem sám s rozvahou hovořící podnikatel říká, to by ho nebavilo.

E15

26. září 2019

Frycův Reflex Capital dál zvyšuje podíl ve start-upu Apify

Investiční fond Reflex Capital už potřetí posílil své angažmá v českém start-upu Apify a nově v něm drží téměř čtvrtinu akcií. Vlastníkem fondu je zakladatel internetového prodejce Mall Ondřej Fryc. V mladé cloudové platformě nyní Fryc koupil za zhruba dvacet milionů korun bezmála desetiprocentní podíl od společnosti Incoming ventures Michala Mičky, majitele módní značky Pietro Filipi.

Hospodářské noviny

2. srpna 2019

Byznys s módou dělám, protože mě baví. Pro mladé už není důležité, jestli je značka česká, říká investor Michal Mička

Na rozhovor přišel Michal Mička oblečen v saku české značky Pietro Filipi, kterou jeho firma vlastní. Společnosti C2H Private Equity, kterou řídí, patří i tradiční výrobce a prodejce konfekce z kožešin a kůže Kara. Vedle toho mladý podnikatel do Česka přivádí zavedené zahraniční módní značky. Mičkova firma se v červnu přestěhovala do moderní kancelářské budovy v pražském Karlíně, do prostor, v nichž doposud sídlila poradenská společnost Deloitte. Už v recepci jsou k vidění obrazy od současných malířů a další umělecké kousky, obrazy je vyzdobená i kancelář Michala Mičky. Na jedné ze stěn visí dílo od jeho oblíbeného autora Jiřího George Dokoupila. Jeho cena je 1,3 milionu korun a je tou nejhodnotnější materiální věcí, kterou Mička vlastní.

Czechcrunch

1. srpna 2019

Michal Mička se s firmami C2H, Pietro Filipi a Kara přestěhoval do Karlína. Nové sídlo zdobí moderní díla českých umělců

Poslední dva roky Michala Mičky se nesly ve znamení módy. Dvaatřicetiletý podnikatel a investor se rozhodl, že se vedle technologických startupů netradičně zaměří také na úplně jiný svět a začal ve velkém investovat do módních značek. A nyní pro svůj rostoucí oděvní byznys vybudoval nové sídlo.

FORMEN

7. června 2019

Michal Mička, majitel Pietro Filipi a značky Kara

Jak se z člověka z pojišťovny stal majitel dvou známých českých značek? Jak plánuje postupovat dál a co takový život obnáší? Sedli jsme si s Michalem Mičkou, úspěšným mužem a především inspirativním člověkem.

Hospodářské noviny

22. května 2019

Investor Mička rozšiřuje oděvní impérium. Po Pietro Filipi a Kara získal francouzské spodní prádlo Etam

Podnikatel Michal Mička posílil svou pozici předního hráče na českém trhu s módou. Jeho společnost C2H Retail Holding se stala obchodním partnerem tradiční značky spodního prádla Etam v Česku. Mička informaci HN potvrdil s tím, že smlouvu s francouzskou firmou podepsal minulý týden

Seznam Zprávy

22. ledna 2019

Investor Mička opouští Liftago, vydělal za rok desítky milionů

Investor Michal Mička prodal podíl v přepravní službě Liftago. Po více než roce zhodnotil svou původní investici ve výši desítek milionů korun o padesát procent.

iDNES.cz

5. ledna 2019

Kožené bundy nejenom pro lidi středního věku. Kara chce omladit klientelu

Trutnovská značka oděvů z kůže a kožešin Kara se musí omladit, říká její majitel Michal Mička a poohlíží se po dalších akvizicích. Na českém trhu chce totiž vybudovat silnou módní skupinu. Chystá se rovněž k expanzi do zahraničí.

Hospodářské noviny

3. prosince 2018

Mičkova investiční skupina chce posílit svůj módní byznys. Do Česka láká luxusní značky Ted Baker, Maje nebo ba&sh

V Česku by se brzy mohly objevit franšízové obchody módních značek Ted Baker, Maje, Mo&Co nebo ba&sh. O koupi licence na jejich provozování v tuzemsku i v dalších zemích střední Evropy nyní jedná mladý byznysmen Michal Mička. Po nákupech firem Pietro Filipi a Kara by tak šlo o další Mičkovo posílení módní skupiny.

E15

20. listopadu 2018

Investor Mička koupil půlku finanční sítě F&P Consulting

Majitel značek Pietro Filipi a Kara Michal Mička rozšiřuje své portfolio. Za desítky milionů získal podíl ve společnosti F&P Consulting.

Hospodářské noviny

12. října 2018

Pietro Filipi se staví na nohy. Nový majitel Michal Mička šíří značku v cizině

Jedenatřicetiletý milovník módy Michal Mička se nedávno vrátil z Chorvatska. Obhlížel si tam oděvní firmu zaměřenou na pánskou konfekci, která je na prodej. „Je možné, že by ve skupině mohla být po Novém roce další firma,“ říká majitel firem Pietro Filipi a Kara Trutnov. Jeho snaha rozprostřít vlastní módní síť zahrnuje v první řadě střední Evropu, teď ale i Balkán a také úvahy posílit v pobaltských republikách. V Litvě a Lotyšsku má Pietro Filipi sedm obchodů.

iDNES.cz

10. května 2018

Investor Mička koupil výrobce kožené konfekce Kara. Staví módní skupinu

Pražský obchodník Michal Mička pokračuje v nákupním maratonu. Půl roku po ovládnutí tuzemské společnosti Pietro Filipi jeho skupina C2H koupila trutnovského výrobce kožené a kožešinové módy Kara. Se značkou z padesátých let získává také čtyřicet sedm kamenných obchodů.

Hospodářské noviny

10. května 2018

Investor Mička buduje novou módní skupinu. Po Pietro Filipi kupuje Karu Trutnov, další firmy hledá v zahraničí

Michal Mička po firmě Pietro Filipi získal i známou značku kožešin Kara. Po dalších módních firmách se navíc poohlíží i v zahraničí.

E15

10. května 2018

Jsme největší módní skupinou na česko-slovenském trhu, říká majitel C2H Equity Michal Mička

Po odchodu ze skupiny DRFG začal Michal Mička nejprve investovat do technologických firem. Největší nákupy ale uskutečnil v oblasti módy, kde k Pietro Filipi nyní přikoupil společnost Kara, čímž vznikl módní lídr na českém a slovenském trhu. Právě v oblasti módy má Mička velké plány. „Strategií je konsolidovat část trhu ve střední a východní Evropě,“ říká majitel investiční skupiny C2H Equity.

Česká pozice

8. dubna 2018

Čeští muži nevyhledávají nejnovější módní trendy

Značka konfekční módy Pietro Filipi změnila svého většinového majitele. Osmdesátiprocentní podíl nedávno koupil za desítky milionů korun Michal Mička. „Chceme se teď víc zaměřit na dobře padnoucí střihy,“ nastiňuje strategii. Při pohledu na jeho sako s pestrým kapesníčkem tomu lze bez problémů věřit.

iDNES.cz

20. ledna 2018

Na módě vydělám, věří investor. Z Pietro Filipi chce tygra v inovacích

Pietro Filipi šéfuje třicetiletý investor Michal Mička. Před dvěma lety ho téměř nikdo neznal. Dnes má podíly v devíti firmách. Dosud nakupoval v technologických firmách, teď se však po hlavě vrhá do nejistého módního byznysu. A věří, že s Pietro Filipi vydělá ještě víc.

Hospodářské noviny

18. listopadu 2017

Nový majitel Pietro Filipi Michal Mička chce zlepšit chce pánskou kolekci a měnit další věci

Podnikatel Michal Mička po odchodu ze skupiny DRFG začal investovat hlavně do technologických start-upů. Jeho investiční společnost Incomming Ventures má podíl například v alternativní taxislužbě Liftago nebo společnosti Expando, která pomáhá e-shopům na zahraničních trzích. Se svým druhým fondem C2H se zaměřuje na tradiční české značky – po třetinovém podílu ve výrobci kol Favorit koupil 80 procent módní značky Pietro Filipi. Zlepšit chce hlavně internetový prodej oděvní firmy.

lidovky.cz

16. listopadu 2017

Investor Mička koupil 80 procent české módní značky Pietro Filipi

Společnost C2H českého investora Michala Mičky koupila 80 procent české módní značky Pietro Filipi od zakladatele firmy Petra Hendrycha. Investice za několik desítek milionů korun je podle firmy určena hlavně na zvýšení kvality produktů, aby byla značka více konkurenceschopná.

Forbes

15. listopadu 2017

Pietro Filipi má nového vlastníka i šéfa. Stává se jím investor Michal Mička

Je to čtvrt roku, co jsme psali o tom, že dvojka na českém trhu s módou Pietro Filipi, kterou založil podnikatel Petr Hendrych před 24 lety, je na prodej. A dnes už je jasné, kdo se stane novým vlastníkem. Bude jím třicetiletý investor Michal Mička, v poslední době známý svým venture fondem Incomming Ventures.

cs_CZCZ
en_USEN cs_CZCZ